Friday 13 February 2009

Ville, UNICEF-nukke Suomesta


Hei, minä olen Ville!
Olen UNICEF-nukke Suomesta. Minut teki Tusa Saarikoski. Pirjo Dillingham lahjoitti minut Brisbanen Suomi-koululle lasten iloksi.

Tässä ovat minun henkilötietoni:
Nimi: Ville
Kansalaisuus: Suomen
Valmistuspaikka: Espoo, Tapiola
Valmistuskuukausi: syyskuu
Valmistusvuosi: 2008
Pituus: 47cm
Hiukset: ruskeat
Silmät: siniset
Erityistuntomerkit: Puettavat neulevaatteet

Minä matkustan suomikoululaisten kotiin sinisessä matkalaukussa. Minun lisäkseni löydät matkalaukusta kansion, paperia ja kyniä penaalissa.

Yksi lapsi (tai perhe) vie Villen ja matkalaukun kotiinsa vuorollaan ja tekee tehtävän seuraavasti:
1. Kirjoita ja/tai piirrä Villelle itsestäsi, perheestäsi, lomastasi tai jostain muusta mukavasta tapahtumasta, pieni kirje.
2. Koristele sivu kauniisti, allekirjoita ja päivää se.
3. Pistä valmis kirje kansioon ja tuo takaisin kouluun seuraavana koulupäivänä.
4. Koulussa luemme näitä kirjeitä yhdessä.